Wraz z rozwojem blogowania pojawiło się również vlogowanie

Wraz z rozwojem blogowania pojawiło się również vlogowanie

Wraz z postępującymi możliwościami blogowania i dostępem do coraz lepszej technologii w życiu codziennym, pojawiła się możliwość tworzenia wideoblogów. Od nazwy video z angielskiego, nazwano je wkrótce vlogami. Pierwszy tego rodzaju filmik, który przełamał lody w branży, pojawił się dokładnie w 2000 roku. Był to krok ku nowym możliwościom, z których po latach zaczęli korzystać niemal wszyscy internauci na całym świecie. Możliwości związane z vlogami rosły powoli, jednak stabilnie. Autorzy wpadali na coraz lepsze pomysły, a programiści udoskonalali platformy do promowania treści.

Następna część historii jest znana prawdopodobnie wszystkim internautom. Z czasem rozwój i pomysły w internecie doprowadziły do powstania platformy Youtube, która zrzesza dziś miliardy użytkowników na całym globie. Chociaż Youtube jest czymś więcej niż tylko miejscem do udostępniania vlogów, ponieważ stał się odrębną platformą z mediami społecznościowymi, właśnie od tego zaczynał. W początkowej fazie Youtube służył jedynie do tego, aby użytkownicy mogli dzielić się swoimi nagraniami wideo.

Projektowanie vlogów i blogów

Wzrost vlogowania był tylko jedną z oznak poważnej zmiany w korzystaniu z Internetu: wraz ze wzrostem szybkości i stabilności połączeń internetowych, obrazy i wideo stały się bardziej widoczne. Obrazy i projektowanie stały się również stopniowo coraz ważniejsze dla sukcesu blogów. Mimo wszystko pamiętajmy o tym, że przez pierwsze 5 lat vlogów wiele z nich pozostawiało sporo do życzenia. Ich jakość i ograniczone możliwości twórców nie pozwalały na osiągnięcie zbyt imponujących efektów w formie wideonagrań.

Jeżeli zaś chodzi o możliwości projektowe w postaci blogów, najważniejszym punktem zwrotnym w historii był rok 2003. Ponieważ dokładnie wtedy WordPress udostępnił kod źródłowy swojego oprogramowania. Dzięki temu każdy mógł swobodnie modyfikować możliwości tej potężnej platformy i rozbudowywać ją na podstawie własne pomysły. Od tego czasu WordPress zdobywał na popularności. W 2012 roku platformą zaczęły interesować się poważne firmy. Dzięki temu z platformy blogowej zaczęły korzystać różnorodne sklepy oraz firmy promujące swoje usługi i produkty.