Strategia marketingowa w social mediach

Strategia marketingowa w social mediach

Jednak zanim ktokolwiek zacznie publikacje informacji w mediach społecznościowych, powinien spojrzeć na nieco szerszą perspektywę, ponieważ kampania marketingowa zawsze wymaga jakiegoś planu strategicznego poprzedzonego rozważaniami. W przeciwnym wypadku nie ma zbyt dużego sensu, gdyż może pochłonąć koszty wyższe od potencjalnego zarobku. Zatem cofnij się o jeden krok i zastanów nad tym, jakie dokładnie plany chcesz zrealizować podczas działania w kampanii marketingowej niezależnie od tego, które media społecznościowe wybierze twoja firma.

Nie zawsze musisz coś bezpośrednio sprzedać. Czasami media społecznościowe zaczynają od budowana jedynie świadomości wokół własnej marki. Innym razem wykorzystują celne reklamy po to, aby ludzie stworzyli swoje własne kanały wsparcia dla społeczności i rozsyłali informacje za pośrednictwem poczty pantoflowej. Jednak w jaki sposób dokładnie media mogą pomóc w realizowaniu twoich indywidualnych celów biznesowych? Musisz dobrze się nad tym zastanowić, zanim przeznaczysz więcej pieniędzy na reklamy. W innym przypadku mogą okazać się niezbyt trafną inwestycją.

Na których platformach mediów społecznościowych warto się skupić?

Oczywiście do wyboru masz mnóstwo różnorodnych platform, jednak musisz zwrócić uwagę na to, które z nich najlepiej będą odpowiadały twoim celom i zamierzeniom. Kiedy skupisz się na konkretnych platformach, zwróć uwagę na to, które z treści dotyczące twojej firmy lub reklamowania produktu będą się najlepiej wpasowywały w tamtejszy kontent. Na początku najlepiej, jeżeli wybierasz nieco mniejszą platformę, która będzie realizowała twoje treści firmowe. Zwróć również uwagę na to, w jaki dokładnie sposób się reklamujesz? Linki, zdjęcia, czy może komentarze?

Zastanów się, która forma najlepiej odzwierciedli reklamę twojego produktu lub usługi. Jeżeli chcesz trafiać do ludzi za pośrednictwem treści pisanych, prawdopodobnie Facebook będzie lepszym rozwiązaniem. Jeżeli jednak planujesz wykorzystywanie zdjęć, Instagram będzie jeszcze lepszym źródłem. Dla krótkich wstawek w formie wideo wszyscy influencerzy zarezerwowali z kolei TikToka.