Marketing w social mediach

Marketing w social mediach

Marketing w mediach społecznościowych pomaga w nawiązywaniu kontaktu z odbiorcami, dzięki czemu mogą zwiększać sprzedaż poprzez budowanie ruchu na mediach społecznościowych. Coraz więcej organicznego ruchu na stronach sprawia, że klienci są bardziej zainteresowani spoglądaniem na produkty oferowane przez reklamodawcę. Wystarczy spojrzeć na przykłady zbudowane na podstawie popularności. Firmy takie jak Coca Cola, Pepsi, Nike, Adidas mają jedne z najlepszych kampanii marketingowych dostosowujących się do zmian na rynku.

Prowadzenie odpowiedniej kampanii marketingowej wymaga jednak ogromnego zaangażowania. Media społecznościowe muszą jednak być w dzisiejszych czasach zapełniane wartościowymi treściami. W przeciwnym wypadku nie możemy liczyć na to, że rozprzestrzenianie się reklamy wywoła zamierzone efekty. Efekt oczywiście polega na przekonaniu jak największej liczby zwolenników do danej usługi lub produktu. Główne platformy mediów społecznościowych (w chwili obecnej) to Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, YouTube i Snapchat. Ostatnio coraz większą popularność zdobywa również TikTok, który charakteryzuje się wrzucaniem krótkich treści w formie kilkunastosekundowego wideo.

Ogromne ilości narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi

Niektóre firmy opierają się na tworzeniu narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi. W ten sposób powstają różnorodne aplikacje oraz oprogramowania ułatwiające zarządzanie mediami społecznościowymi. Wiele prac związanych z obsługą staje się zautomatyzowana i w pełni samowystarczalną. Mogą to być na przykład automatycznie planowane posty lub cykliczne publikacje reklamowe, które są dobierane na podstawie preferencji użytkowników, którzy wyświetlają daną stronę internetową. Niezależnie od tego, czy budujesz markę od nowa, czy też chcesz reklamować istniejącą firmę, media społecznościowe stają się w dzisiejszych czasach absolutną podstawą takiego działania.

Obecnie firmy korzystają z mediów społecznościowych na wiele różnych sposobów. Na przykład firma, która interesuje się tym, co ludzie mówią o jej marce, może monitorować rozmowy w mediach społecznościowych i reagować na odpowiednie wzmianki (nasłuchiwanie i zaangażowanie w mediach społecznościowych). Firma, która chce zrozumieć, jak radzi sobie w mediach społecznościowych, może analizować swój zasięg, zaangażowanie i sprzedaż w mediach społecznościowych za pomocą narzędzia analitycznego (social media analytics). Firma, która chce dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców na dużą skalę, może uruchomić wysoce ukierunkowane reklamy w mediach społecznościowych (reklama w mediach społecznościowych).