Media społecznościowe w Polsce

Ponad 80% Polaków każdego dnia korzysta z internetu, a 50% populacji w naszym kraju używa mediów społecznościowych. Z których portali korzystamy najczęściej i w jakim wieku są użytkownicy? Sprawdź najnowsze dane z raportu stworzonego przez Hootsuite.

Facebook

W Polsce z Facebooka korzysta 16 milionów użytkowników, w tym 53,4% kobiet. 49% korzystających z Facebooka ma mniej niż 13 lat, a aż 96,2% osób używa aplikacji na urządzeniu mobilnym. Co ciekawe, przeciętna osoba korzystająca z Facebooka zostawia miesięcznie minimum jedno polubienie strony, 11 polubień postów, jedno udostępnienie i 3 komentarze. Interesujący jest również fakt, że to kobiety są bardziej skłonne, aby kliknąć w reklamę wyświetlającą się na Facebooku.

Instagram

Polski Instagram może pochwalić się liczbą 7,3 miliona użytkowników, co stanowi 22% całej polskiej populacji. Co ciekawe, 58,3% użytkowników Instagrama w Polsce to kobiety.

Snapchat

Polski Snapchat posiada 4 miliony użytkowników. Stanowi to 12 % populacji powyżej 13 roku życia. Tutaj również większość stanowi płeć żeńska, kobiet na Snapchacie jest aż 57,6%.

Twitter

Okazuje się, że dużo mniej użytkowników w Polsce ma Twitter, jest ich tylko 1,25 miliona, czyli 3,8% populacji powyżej 13 roku życia. Tutaj mężczyźni stanowią 65,7% korzystających z serwisu.

LinkedIn

Polski LinkedIn to 3,7 miliona użytkowników, czyli 12% osób, które mają więcej niż 18 lat.  53,3% stanowi płeć męska.

YouTube

To najpopularniejszy serwis społecznościowy w naszym kraju. Do korzystania z YouTube nie jest potrzebny osobny profil, dlatego policzenie liczby korzystających z platformy jest w tym przypadku trudniejsze. Najczęściej wyszukiwanymi frazami na YouTube są: piosenki, film, minecraft, fortnite, live, muzyka, kruszwil, vito, kamerzysta, bajki