Social media – dane z Polski i ze świata

Social media – dane z Polski i ze świata

Rosnącej popularności mediów społecznościowych nie trzeba nikomu udowadniać. Internet stał się jednym z głównym kanałów komunikacji międzyludzkiej i korzysta z niego coraz więcej osób w Polsce i na świecie. Niedawno Hootsuite przedstawiło najnowszy raport dotyczący właśnie mediów społecznościowych. Sprawdź, jak obecnie wygląda sytuacja social mediów.

Połowa populacji korzysta z mediów społecznościowych

Raport pokazuje, że niemal 50% populacji na całym świecie aktywnie korzysta z social mediów. To prawie 10% więcej niż jeszcze rok wcześniej, a więc tendencja wyraźnie jest rosnąca. Okazuje się, że najczęściej logujemy się na Facebooka, który ma aż 2 2449 miliardów użytkowników. Na drugim miejscu pod względem liczby korzystających osób znalazł się YouTube, którego używają aż 2 miliardy użytkowników. Ostatnie miejsce na podium zajął WhatsApp. Ulubione narzędzie influencerów – Instagram zajął miejsce szóste z liczbą 800 milionów użytkowników. Miejsce siódme należy do TikToka.

Jak sytuacja wygląda w Polsce?

Aż 81% wszystkich mieszkańców Polski korzysta z internetu, a to prawie 2,5% więcej niż rok wcześniej. Użytkownicy social mediów stanowią 19 milionów osób, czyli 50% wszystkich Polaków. Co ciekawe, aż 97% tych osób, korzysta z mediów społecznościowych na urządzeniu mobilnym, najczęściej na smartfonie. Liczba ta jest o 8% większa niż rok wcześniej.

Ile czasu spędzamy w mediach społecznościowych?

Polacy spędzają w serwisach społecznościowych około 2 godziny każdego dnia, a łącznie na korzystanie z internetu poświęcamy średnio 6 i pół godziny. Co ciekawe, telewizję oglądamy około 3 i pół godziny dziennie, więc prawie o połowę mniej. Wśród najchętniej wybieranych serwisów w Polsce, na pierwszym miejscu znajduje się YouTube, na drugim miejscu plasuje się Facebook, a tuż za nim Messenger. Interesujący jest fakt, że na jednego użytkownika przypada w Polsce około 8,1 profili.