Facebook, Twitter i TouTube przeciwdziałają mowie nienawiści

Jak wiadomo, w dzisiejszych czasach mowa nienawiści jest dużym problemem w internecie. Nierzadko, wypowiedzi internautów w stronę innych osób były na tyle brutalne, że mocno kogoś zraniły. Największe serwisy internetowe zobowiązały się do przeciwdziałania mowie nienawiści. Niedawno podpisały porozumienie z reklamodawcami, w którym zobowiązały się do usuwania treści zawierających hate speech.

Wszystko zaczęły się od momentu, w którym największe globalne marki postanowiły wycofać swoje reklamy z wiodących serwisów społecznościowych. Z powodu rozprzestrzeniającej się mowy nienawiści oraz braku reakcji ze strony właścicieli platform społecznościowych. Efektem tego działania było podpisanie porozumienia pomiędzy serwisami a Światową Federacją Reklamodawców (WFA) oraz Global Alliance for Responsible (GARM). Platformy społecznościowe zobowiązały się do czuwania nad treściami, które są w nich publikowane oraz do usuwania tych niewłaściwych. Dzięki temu reklamowi giganci, m.in. Diageo oraz Mars obiecali pomoc w budowaniu relacji pomiędzy serwisami a innymi reklamodawcami, co może okazać się bardzo pomocne w odbudowie wizerunku. Należy wspomnieć, że w wyniku akcji #StopHateForProfit z usług serwisów społecznościowych zrezygnowało więcej niż 1000 marek.