Komunikacja 360 – na czym polega?

Komunikacja 360 – na czym polega?

Działania marketingowe mogą być widoczne w jednym, wybranym do tego miejscu bądź też we wszystkich dostępnych miejscach, które odwiedza twoja grupa docelowa. To właśnie tak zwany marketing 360.

Czym jest marketing 360?

Jeśli kiedykolwiek wydawało ci się, że dana reklama wychodzi do ciebie z lodówki i wszystkich możliwych miejsc, prawdopodobnie udało ci się doświadczyć działań marketingu 360. Jego zadaniem jest stworzenie doświadczenia, które otacza tak samo, jak okrąg i dociera do użytkownika z różnych stron. W marketingu 360 nie ma konieczności wykorzystywania wszystkich dostępnych kanałów komunikacji tylko te, które są odpowiednie dla grupy docelowej. Przykładowo – jeśli twoja grupa nie korzysta z social mediów, możesz je wyłączyć. Kluczem jest tu zatem nie tyle ilość, ile jakość i odpowiednio zgrane komunikaty, których celem jest przekazywanie i wzmacnianie komunikatu tak długo, aż wywołają one akcję.

Z jakich narzędzi korzysta marketing 360?

Marketing 360 niejedno ma imię. Warto jednak wyodrębnić te narzędzia, z których podczas kampanii 360 korzysta się najczęściej.

  • Social Media Marketing – w sierpniu, tego roku, z Facebooka korzystały ponad 22 miliony osób z różnych grup demograficznych. Nadal jest to największa siła, a także doskonałe miejsce do reklamowania się. Dlatego właśnie Social Media Marketing jest niezwykle popularny wśród działań 360. Pozwala na dotarcie do konkretnej grupy klientów w sposób szybki i stosunkowo tani. To narzędzie sprawdzi się zatem doskonale jako wzmocnienie komunikatu i ostatni krok do wykonania akcji przez klienta.
  • Direct Marketing – to działania bezpośrednie, które skierowane są do grupy potencjalnych konsumentów bądź też klientów, którzy już dokonali zakupu lub wyrazili zainteresowanie marką. Odbywają się za pomocą maila czy też sms-ów. Tu niezbędny będzie system Marketing Automation.
  • Tradycyjna reklama – bardziej kosztowna od reklamy w social mediach, jednak nadal świetnie działająca. Może to być reklama outdoorowa, telewizyjna czy też radiowa.

Marketing 360 to działania, które mają na celu skłonienie potencjalnego klienta do konkretnego działania. Jeśli są ze perfekcyjnie połączone, mogą zagwarantować marce spektakularny sukces. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu 360? Koniecznie wejdź na stronę https://adnext.pl/.