Planowanie strategii marketingowej w mediach społecznościowych

Planowanie strategii marketingowej w mediach społecznościowych

Marketing w mediach społecznościowych w przypadku małych firm zazwyczaj zaczyna się od pokazania tego, co tak naprawdę producent ma do zaoferowania w postaci swoich usług. Pamiętajmy o tym, że ponad trzy miliardy ludzi korzystają z różnorodnych mediów społecznościowych i nigdy nie dotrzemy do wszystkich jednocześnie. Mamy jednak możliwość, aby zaistnieć na nieco mniejszej arenie reklamowej. Spójna obecność w różnych mediach pozwala firmie powolutku budować rozpoznawalność na rynkach. Dzięki temu mogą powoli pozyskiwać klientów, którzy wcześnie nawet nie mieli pojęcia o istnieniu danej usługi lub produktu. W ten sposób każda marka istniejąca w mediach społecznościowych daje swojej firmie szansę zaistnienia.

Planowanie treści z wyprzedzeniem

Publikowanie w mediach społecznościowych jest niezwykle proste, co stało się ogromną zaletą takiego kanału informacyjnego. Ponieważ stworzenie posta reklamowego lub wklejenie kilku zdjęć z reklamą produktu jest równie proste co udostępnienie linku naszym znajomym za pośrednictwem komunikatora tekstowego. Warto jednak zawsze pamiętać o tym, że najlepszą robotę wykonują treści planowane z wyprzedzeniem. To znaczy, że zamiast publikacji, powinniśmy mieć zaplanowany cały plan kontentowy na kilka przyszłych dni lub tygodni. Pozwoli to nam w prostszy sposób prowadzić różnorodne analizy za pośrednictwem Google. W ten sposób łatwiej dopasujemy trafne reklamy dla osób, które wyświetlają treści w naszych mediach.