Historia treści SEO – w jaki sposób Google poradziło sobie ze spamerskimi keywordsami?

Historia treści SEO – w jaki sposób Google poradziło sobie ze spamerskimi keywordsami?

Google niezwykle wcześnie zauważyło praktykę związaną ze spamowaniem słów kluczowych i postanowili temu zaradzić. Ponieważ zdawali sobie sprawę z tego, że wciskanie jak największej liczby słów kluczowych promowało przede wszystkim bezwartościowe treści. Były one tak zwanymi zapychaczami. Służyły jedynie do wciskania linków oraz keywordsów. Nieuczciwe taktyki SEO popularne ponad dekadę temu zostały zażegnane wraz z licznymi aktualizacjami wyszukiwarki Google. Dzisiejsze SEO polega na znacznie szerszym rozkładzie czynników, aniżeli tylko słowach kluczowych.

Podsumowując najważniejsze zmiany w SEO, które miały miejsce na przestrzeni lat, szybko zauważymy, że Google zaczęło promować wartościowe treści. Dzięki temu użytkownicy mogli częściej natrafiać na blogi lub wpisy, które faktycznie charakteryzowały się wysoką merytoryką. Odwiedzający mogli cieszyć się wyszukiwaniem lepszych treści i ciekawszych zagadnień. W rzeczywistości w dzisiejszym SEO Google bierze pod uwagę nawet wartości estetyczne. Takie jak na przykład nagłówki, rozmieszczenie zdjęć w tekstach, czy też ilość słów i znaków w akapitach.

Rozwój blogowania w latach 2012 do 2018

Chociaż blogowanie nadal rozwijało się swoim własnym tempem, w latach 2012 do 2018 nie odnotowaliśmy żadnych istotnych przełomów w tej sferze. Wychodzi na to, że najważniejsze kamienie milowe w świecie blogowania i vlogowania zostały już tak naprawdę osiągnięte. Różnica polega jednak na tym, że blogowanie pojawia się w dzisiejszych czasach również na mediach społecznościowych. Pomimo tego, że nie było żadnych znacznych postępów w samych blogach, na przestrzeni dekady powstało mnóstwo pośrednich serwisów, które przyciągają uwagę klientów.

Wystarczy tylko zwrócić uwagę na ogromne firmy typu Facebooka, Youtube, LinkedIn, czy też ich sobowtórów. Szybko zauważymy, że każda popularna strona wymaga pewnego rodzaju treści pisanych. Niezależnie od tego, czy mają jedynie przyciągać uwagę, czy też będą służyły w celach komercyjnych. W dzisiejszych czasach niektórzy twórcy zauważyli, że umieszczanie nowych treści na niewielkich forach społecznościowych pozwala dotrzeć do odbiorców w prostszy sposób. Dzieje się tak ze względu na to, że konkurują z o wiele mniejszą ilością wypozycjonowanych tekstów.