Chcesz wypromować swojego bloga? Zacznij badać konkurencyjne portale!

Chcesz wypromować swojego bloga? Zacznij badać konkurencyjne portale!

Zanim zaczniesz promować swój blog w internecie, zadaj sobie jedno bardzo ważne pytanie. Zastanów się nad tym, co takiego oferuje twój blog wraz ze wpisami w porównaniu z konkurencją. W tym celu zapoznaj się z konkurencyjnymi blogami, które poruszają się w podobnej tematyce. Jeżeli nigdy wcześniej tego nie robiłeś, teraz jest bardzo dobry moment na to, aby zagłębić się w działanie konkurencyjnych blogów. Mogą dać ci dobry pogląd na to, w jaki sposób wygląda ich podejście do podobnej tematyki, w której się poruszasz.

To niezwykle twarda dyscyplina, która pozwoli ci uczyć się na cudzych błędach. Kiedy dokonujesz analizy konkurencyjnych blogów, postaraj się odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań. Czy możesz określić, jaki rodzaj tematów działa najlepiej, a który w ogóle w reprezentowanej przez ciebie niszy? Czy są jakieś tematy, które pokrywają zagadnienia wzbudzające uwagę dużej ilości czytelników? Jeżeli tak, postaraj się odtworzyć te tematy na różne sposoby na swoim własnym blogu.

Jak promować swój blog w taki sposób, aby trafił do docelowej publiczności, która nas interesuje?

Większość blogerów popełnia niezwykle poważny błąd, ponieważ zabierają się za promowanie swoich treści, nie wiedząc, do kogo powinny właściwie dotrzeć. Dopóki nie zaczniesz docierać do pewnych grup w internecie, trudno będzie ci określić, kogo tak naprawdę interesują twoje treści na blogu. Tylko czas pozwoli ci wyklarować swojego bloga, aby określić docelową grupę odbiorców. Kiedy zrozumiesz jaki typ ludzi odwiedza twojego bloga, możesz zacząć dostosowywać reklamę do ich indywidualnych preferencji.

Jeżeli jesteś jednak stosunkowo nową osobą w świecie blogowania, pamiętaj o tym, że możesz nie zdawać sobie sprawy z tego, kto odbiera twoje wpisy. Zebranie grupy odbiorców zajmuje nieco czasu. Dopiero po pewnym czasie możesz zacząć zadawać sobie lub swoim czytelnikom pytania, które mogą naprowadzić blog na rozwój. Przykładowo po zebraniu pewnej grupy docelowej, która będzie czytała twoje treści, możesz zastanowić się nad atutami twoich tekstów. Zapytaj innych, co sprawia, że czytają twojego bloga na tle konkurencyjnych treści znalezionych w internecie.